5 typów fraz w tekstach SEO

Frazy w tekstach seo kojarzą się nam przeważnie z jednym lub kilkoma słowami, które należy użyć w tekście. W rzeczywistości istnieje kilka typów fraz, których używanie w odpowiedni i świadomy sposób daje bardzo dobre rezultaty. W tym tekście przybliżamy 5 popularnych rodzajów fraz, które warto odpowiednie dobierać do tekstu, aby był on dobrze zoptymalizowany pod względem seo.

Dlaczego warto świadomie używać różnych typów fraz?

Różne rodzaje fraz i podział ich na różne typy istnieje nieprzypadkowo. Świadomie używać różnych typów fraz warto zatem z kilku względów. Pierwszym z nich jest składanie zamówienia u copywritera. W zleceniu możemy podać frazę główną, frazy poboczne lub wyszczególnić dodatkowe frazy, na których nam zależy. Dzięki temu w uporządkowany sposób przekażemy informacje, jakie słowa kluczowe mają znaleźć się w naszym tekście oraz w jakiej ilości. Umieszczanie różnych typów fraz w tekstach seo w odpowiednim stosunku pozwala też osiągnąć konkretne korzyści, jakich do tej pory nie osiągnęliśmy, wykorzystując jedynie “z grubsza” najpopularniejszej frazy. Znając różne typy fraz, będziemy mogli też w świadomy sposób kontrolować ich umieszczanie i osiągnięcie konkretnego celu.

Frazy główne

Frazy główne to frazy, które są najważniejsze i najpopularniejsze dla danej tematyki czy kategorii. Określają one w sposób najtrafniejszy i popularny dane towary czy usługi. Przykładem frazy głównej będzie np. “piłka” lub “pożyczki online”. Są to frazy, których używa najwięcej osób w sieci w celu wyszukania danej usługi czy produktu. Wśród takich fraz obecna jest też największa konkurencja. Frazy umiejscawiają również naszą witrynę w głównej kategorii w wyszukiwarce, a Google wie, kiedy wyświetlać naszą witrynę i o czym ona jest. Pozycjonowanie pod jedną lub kilka głównych fraz w danej kategorii jest obecnie popularne, a w przeszłości było podstawowym sposobem pozycjonowania. Frazy takie możemy używać samodzielnie lub w połączeniu z innymi frazami. Możemy używać też ich odmian. Ilość fraz głównych w tekstach powinna być największa. Pamiętać należy, aby nie przeoptymalizować tekstu. Największy powinien być zatem stosunek do innych fraz np. pobocznych i nie powinniśmy sztucznie umieszczać takich fraz w tekście w dużej ilości.

Frazy poboczne

Frazy poboczne to drugi typ fraz w naszym zestawieniu. Razem z frazami głównymi stanowią główne typy słów kluczowych, których używamy najczęściej i które są najistotniejsze przy większości typów pozycjonowania. Frazy poboczne to mniej popularne słowa kluczowe dla danej kategorii, ale również używane są przez klientów. Nie sposób z nich zrezygnować, ale jednocześnie nie są frazami z największym ruchem. Frazy poboczne idealnie jednak nadają się na “zbieranie” dodatkowego ruchu z Google. Wiele osób wyszukuje informacje czy produkty, używając mniej popularnych stwierdzeń. W takich typach fraz obecna jest też mniejsza konkurencja ze strony innych witryn. Frazy poboczne wystarczy zatem umieszczać w tekstach jednokrotnie. Najpopularniejsze frazy dla danej kategorii lub hasła głównego sprawdzimy np. w generatorach keyword-ów. Frazy poboczne są też głównym elementem pozycjonowanie szerokiego, gdzie nie pozycjonujemy witryny pod jedną najpopularniejszą frazę, a pod wiele/wszystkie mniej popularnych.

Frazy brandowe

Frazy brandowe to frazy, które zawierają nazwę naszej marki. Jest to jeden z częściej pomijanych rodzajów fraz, gdyż przeważnie kładziemy nacisk na wyszukiwanie naszego sklepu czy witryny po popularnych frazach ogólnych. Frazy takie warto jednak używać, gdyż klienci po pewnym czasie działania naszej marki będą wyszukiwać nas również po nazwie. Jeśli nie znajdą naszej marki w Google pod nazwą, będzie to z pewnością negatywnie wpływało na naszą wiarygodność i reputację. Frazy brandowe możemy używać samodzielnie w formie samej nazwy firmy, łączyć je z innymi frazami czy zamieszczać w long taliach. Frazy brandowe nie muszą być używane niezwykle intensywnie, ale warto regularnie wplatać w tekst nazwy naszej marki.

Frazy lokalne

Frazy lokalne to wszystkie fazy z końcówkami lokalnymi. Przykładem takich fraz jest np. “lekarz Gdańsk” czy “bar Szczecin”. Frazy takie są podstawowymi fazami przy pozycjonowaniu lokalnym, gdy biznes prowadzimy stacjonarnie i zależy nam na obecności lokalnej w Google. Frazy takie nawet w najmniejszej ilości zdecydowanie warto dodawać do tekstów, jeśli prowadzimy biznes lokalny lub chcemy pozyskiwać klientów z danej lokalizacji. Lokalny dopisek takich fraz w postaci miasta może występować samodzielnie, być dodawany do fraz głównych i pobocznych czy być zawarty w long taliach. Nazwę miasta warto dodawać też do fraz brandowych. Takie połączenie będzie pozycjonowało nas w Google zarówno pod nazwą marki, jak i miejscowości oraz będzie informacją dla Google o funkcjonowaniu naszej firmy w danym mieście. Frazy lokalne są też jednym z najważniejszych sygnałów dla Google, iż działamy w określonej lokalizacji.

Frazy typu Long Tail

Ostatnim rodzajem fraz, które są często pomijane są frazy typu Long Tail. Są to długie ogony składające się z kilku słów. Najczęściej są to po prostu całe zwroty czy pytania używane przez użytkowników w celu wyszukania jakiejś informacji. Przykładem długiego ogona będzie np. “dobra kawiarnia w Krakowie” czy “, kiedy w sierpniu jest niedziela handlowa”. Long taile mają kilka celów do spełnienia. Pierwszym z nich jest zamieszczanie na swojej stronie internetowej zwrotów, które bezpośrednio padają w wyszukiwarce. Wielu użytkowników wpisuje całe hasła do wyszukiwarki. Choć nie jest to najpopularniejszy sposób wyszukiwania danych, daje możliwość zdobycia pewnego ruchu. Kolejnym powodem, dla którego warto umieszczać long taile to pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Wiele osób coraz częściej korzysta z Google Voice Search i zadaje pytanie głosowo np. przez smartfon czy tablet. Mowa potoczna zamieniana jest na tekst – naturalne zdanie i to ono wprowadzane jest do wyszukiwarki. Używając long tail mamy dużo większe szanse “trafienia” i wyświetlenia się w wyszukiwarce niż używając pojedynczych słów. Długie ogony to też naturalne zamieszania fraz w tekście.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here