Pozyskiwanie kontaktów

Pozyskiwanie kontaktów biznesowych np. do kontrahentów czy potencjalnych współpracowników jest bardzo ważnym elementem prowadzenia biznesu. Bardzo często to właśnie od nich zależy czy nawiążemy współpracę i będziemy się rozwijać biznesowo. Internet oraz social media są idealnym miejscem do nawiązywania takich kontaktów. Poniżej prezentujemy najlepsze miejsca do pozyskiwania takich kontaktów oraz podpowiadamy, jak i gdzie pozyskiwać “namiary” na potencjalnych partnerów biznesowych.

Google Maps

Pierwszym i zdecydowanie najlepszym miejscem do nawiązywania kontaktów biznesowych w sieci — szczególnie tych lokalnych jest Google Maps. Na mapach Google swoją wizytówkę posiadają wszystkie liczące się marki i firmy z danej branży. Jeśli szukamy kontaktów do firm w danej okolicy, wystarczy wejść na mapę oraz sprawdzić ich adresy czy numery telefonów. Firmy też możemy dokładnie wyselekcjonować pod względem lokalizacji. Możemy również dotrzeć na ich strony internetowe oraz sprawdzić szczegóły o takich firmach. Sposób ten będzie najszybszy i najbardziej efektywny. W ten sposób możemy nawiązywać kontakt z innymi restauracjami, zakładami usługowymi czy punktami w naszej kategorii. Na mapach Google znajdziemy przeważnie wszystkie warte uwagi kontakty, za darmo i w krótkim czasie.

Social media — Facebook itp.

Kolejnym miejscem, gdzie znajdziemy kontakty do wielu firm, są social media. Liderem jest Facebook, który pozwala zakładać oficjalne profile marek i fanpage. W social mediach obecnie swój profil posiada każda licząca się firma. Zdecydowanie warto wykorzystać taką sytuację. Korzystając z wyszukiwarki, możemy pozyskiwać kontakty firm z danej branży. W social mediach obecne są również poszczególne grupy np. branżowe, biznesowe, tematyczne itp. W takich grupach znajdziemy firmy lub osoby działające w danej kategorii. Miejsca te zrzeszają też osoby również szukające współpracowników czy kontrahentów. Dzięki temu możemy szybko nawiązać kontakt i porozmawiać z takimi osobami. Social media są darmowym i niezwykle efektywnym sposobem pozyskiwania kontaktów biznesowych. Możemy również pozostawić w grupach samodzielnie ogłoszenie, że poszukujemy firm do współpracy lub chcemy nazwać kontakt w konkretnym celu. Korzystając z social mediów, należy jednak zachować odpowiednią ostrożność, gdyż na portalach społecznościowych działa również wielu oszustów. Po nawiązaniu kontaktu warto zweryfikować firmę oraz współpracować osobiście w świecie realnym, a nie w sieci.

Fora internetowe — branżowe, biznesowe, lokalne

Trzecią propozycją w naszym zestawieniu są fora internetowe. Choć obecnie nie są już tak popularne, jak jeszcze kilka – kilkanaście lat temu to również możemy znaleźć na nich wiele kontaktów biznesowych i nawiązać ciekawe relacje. Fora internetowe straciły swoją polarność np. na rzecz social mediów, ale w dalszym ciągu są miejscem, gdzie przebywa wiele osób związanych z biznesem. W sieci istnieje wiele for typowo biznesowych, lokalnych z zakładkami biznesowymi czy branżowych gdzie przebywają osoby z danej branży. Na forach musimy założyć konto, co nie jest problematyczne. W takich miejscach możemy również sprawdzić reputację danej osoby i jeśli działa na forum przez długi czas wiemy, że rozmawiamy z rzetelną osobą. Oprócz znajdowania kontaktów na forach możemy działać na nich też samodzielnie. Będzie to np. branie udziału w dyskusjach oraz zamieszczenie własnych ogłoszeń o chęci nawiązania współpracy. Fora takie wbrew pozorom czyta wiele osób i warto się na nich pojawić.

Bardzo ciekawym sposobem pozyskania kontaktów biznesowych na forach internetowych jest możliwość dodania własnej reklamy. Fora takie prowadzone są przez prywatne osoby, które chętnie w zamian za opłatą umieszczą na stronie głównej baner z propozycją współpracy czy wyróżnią nasze ogłoszenie. Często warto zainwestować kilkadziesiąt złotych, aby nawiązać kilka wartościowych kontaktów z innymi firmami.

Portale biznesowe — LinkedIn

Bardzo często pomijanym i mało popularnym miejscem w Polsce gdzie możemy znaleźć kontakty biznesowe, są portale biznesowe takie jak np. LinkedIn. Portal ten nie podbił rynku, choć w rzeczywistości ma bardzo wiele do zaoferowania. Przerwanie korzystaj z niego, osoby chcące znaleźć pracę czy rekruterzy szukający pracowników. Możemy jednak wykorzystać ten portal do zebrania wielu przydatnych adresów i kontaktów. LinkedIn posiada wyszukiwarkę, w której znajdziemy firmy i marki z różnych branż. Dzięki portalowi możemy nawiązać z nimi kontakt i zebrać wiele “namiarów”. Korzystanie z portalu w wersji podstawowej jest darmowe i niezobowiązujące. Nie musimy również zakładać konta marki czy oficjalnego profilu, aby pozyskać same adresy.

Wyszukiwarka Google — bezpośredni kontakt

Jednym z lepszych sposobów na pozyskiwanie kontaktów biznesowych jest… po prostu Google. Przeważnie skupiamy na różnych kanałach czy miejscach a pomijamy te najbardziej popularne i powszechne. W wyszukiwarce Google znajdziemy bardzo dużo firm z całej polski z różnych branż. Wystarczy wpisać dane hasło, a uzyskamy wiele propozycji. Niektóre firmy obecne są w sieci jedynie w wyszukiwarce Google, co też jest plusem tego sposobu szukania kontaktów. Ciekawym pomysłem oprócz wyszukiwania konkretnych firm jest również wyszukanie stron internetowych targów, konferencji czy eventów biznesowych. Na stronach takich przedsięwzięć istnieje przeważnie spis firm, marek czy możliwość kontaktu. Warto zatem nie wybierając się na takie targi przynajmniej sprawdzić stronę danego wydarzenia. Możemy znaleźć na niej wiele ciekawych informacji. W Google znajdziemy też wiele programów, stowarzyszeń biznesowych, klubów itp. które zrzeszają firmy również szukających współpracy osób. Nawiązanie kontaktu z takimi klubami finansowymi jest bardzo dobrym pomysłem.

Reklamy w internecie

Jednym z najbardziej oryginalnych pomysłów na pozyskiwanie kontaktów biznesowych jest umieszczanie reklam w sieci. W tym wypadku będziemy reklamować chęć współpracy, a nie sprzedaż produktu. Jeśli posiadamy sporo środków, możemy skorzystać z Facebook Ads czy Google Ads oraz stworzyć własną witrynę, na którą będą przechodziły osoby zainteresowane reklamą. Dzięki targetowaniu, możemy skierować reklamę do konkretnej grupy osób o konkretnych zainteresowaniach, zatrudnianiu czy prowadzących biznes. Ta oryginalna forma jest skutecznym sposobom pozyskiwania kontaktów, a na tym finalnie nam zależy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here