formy reklamowanie się

Marketing szeptany oraz Link Building to dwa bardzo podobne sposoby na reklamowanie się lub produktu w sieci. Oba sposoby te, choć są do siebie podobne, mają jednak nieco inny cel i działają w nieco inny sposób. Są one skuteczne, możliwe do wprowadzenia przy niskim budżecie, możliwe do wykonywania samodzielnie i możliwe do zastosowania niezależnie od wielkości projektu. Ważnym elementem wartym uwagi jest też stworzenie hybrydy i połączenie ich zalet zarówno Link Buildingu, jak i Marketingu Szeptanego. Czym są te oba sposoby reklamy? Jak funkcjonują i jakie mają korzyści? Do czego służą? Odpowiedzi na te pytania znajdują się później.

Marketing szeptany

Marketing szeptany to popularna “szeptanka”. Jest to strategia marketingowa, która polega na umieszczaniu komentarzy i wpisów w internecie, które pozytywnie wypowiadają się na temat naszej firmy, marki lub produktu oraz zachęcają do skorzystania z nich użytkowników. Same wpisy są najczęściej kilkuzdaniowe i mają pozytywny — prosprzedażowy wydźwięk. Możemy umieszczać je na tematycznych forach internetowych, blogach czy na stronach w sieci. Możemy robić też to samodzielnie lub wykupić usługę marketingu szeptanego, którą oferuje wielu freelancerów oraz agencji marketingowych. Ceny za jeden wpis w zależności od danego zlecenia, wahają się od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Są one umieszczane w miejscach, gdzie przebywają osoby zainteresowane daną branżą. Siłą tego sposobu promocji – jest siła polecenia. Wiele niezależnych badań jasno mówi o tym, iż osoby mające do wyboru kilka produktów, częściej wybierają ten, który zostanie im polecony — nawet jeśli będzie to polecenie osoby nieznanej.

Marketing szeptany posiada kilka zalet i plusów. Z pewnością będzie to możliwość łatwego uruchomienia takiej promocji. Wykupienie usługi lub samodzielnie napisanie wpisu i jego umieszczenie w sieci nie jest trudne ani czasochłonne. Promowanie się w ten sposób jest również efektywne, gdyż wydajemy budżet jedynie na promocje w grupach i miejscach, gdzie przebywają osoby wstępnie już zainteresowane danym tematem. Marketing szeptany jest polecany szczególnie dla osób, które rozpoczynają dopiero swoją przygodę z biznesem, sprzedażą lub promowanie produktu. Dzięki temu bezkosztowo mogą promować swoją markę i dbać o jej pozytywny wizerunek. Dzięki takiej taktyce reklamowej mogą też powiadomić wiele osób o swoim istnieniu i zaprosić je do przeglądania marki. Z szeptanki warto też korzystać, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny lub zależy nam na pozytywnym wizerunku.

Link Building

Link Building to umieszczenie linków do naszej witryny w internecie. Są one umieszczane w krótkich — kilkuzdaniowych wpisach, a następnie publikowane na forach, stronach internetowych czy blogach. Mechanizm działania linkbuildingu jest stosunkowo prosty. Jest to też jedna z głównych opcji pozycjonowania naszej witryny. Wyszukiwarka Google decydując o tym, na jakim miejscu wyświetli naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, porównuje ją pod wieloma kontami z konkurencyjnymi witrynami. Jeśli zauważy, że nasza witryna jest często polecana przez inne strony — tzn. w internecie jest wiele linków prowadzących do naszej witryny — nasz serwis umieści wyżej od konkurentów. Im więcej linków umieścimy w sieci i im będą one umieszczone na lepszych jakościowo stronach, tym lepszy efekt dla pozycjonowania. Dzięki temu możemy prosto zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Linkbuilding jest oferowany na rynku zarówno przez freelancerów, jak i agencje seo. Możemy również samodzielnie tak jak w przypadku marketingu szeptanego tworzyć i publikować takie wpisy.

Pierwszą korzyścią tego sposobu pozycjonowania jest pozyskiwanie nowych klientów lub czytelników. Jeśli będziemy wyżej w hierarchii Google, na naszą witrynę wejdzie dużo więcej osób, a my będziemy mogli więcej zarobić czy pochwalić się większą ilością czytelników. Wysoka pozycja przekłada się też na renomę i uznanie, gdyż wielu użytkowników sądzi, że pierwsze wyniki wyszukiwania reprezentują rzetelne i solidne firmy, skoro Google je promuje. Sam linkbuilding nie jest trudny do przeprowadzania, jest efektywnym sposobem pozycjonowania oraz możemy go wykonywać, gdy nie dysponujemy dużym budżetem reklamowym.

Ważną kwestią jest również wybór miejsca do publikowania wpisów. Fora czy blogi i witryny są podzielone na dwie grupy — dofollow i nofollow. Pierwsza z nich przekazuje moc pozycjonerską, podczas gdy publikowanie wpisów linkbuildingowych na stronach nofollow nie daje bezpośrendio żadnej korzyści. W sieci istnieje wiele spisów czy katalogów wartościowych adresów gdzie możemy publikować nasze wpisy. Warto również ich część dodać na stronach typu nofollow, gdyż nawet sami pracownicy Google przyznają, że wpływa to na wiarygodność naszej strony i naturalność linkowania w internecie. Jeśli zmieścimy wiele linków zwrotnych dofollow w sieci w krótkim czasie, Google może zacząć “podejrzewać”, że próbujemy oszukać wyszukiwarkę i sztucznie oszukać system. Liczne algorytmy mogą ukarać nas za to, więc warto linkować naturalnie i na różnych typach stron — nawet jeśli te bezpośrednio nie dadzą nam od razu dużej mocy pozycjonerskiej.

A może stworzyć hybrydę Marketingu Szeptanego i Link Buildingu?

Tym, co łączy Marketing Szeptany i Link Building to forma reklamy. Publikując wpisy, możemy połączyć obie strategie marketingowe i przy pomocy jednego wpisu uzyskać korzyści zarówno wizerunkowe, jak i pozycjonerskie. Jest to doskonały sposób na zaoszczędzenie czasu, efektywniejsze wydanie budżetu i lepsze — bardziej kompleksowe rezultaty.

Aby połączyć zarówno szeptankę, jak i linkubilind należy stworzyć wartościowy wpis polecający i zmieścić w nim link do naszej witryny. Musimy umieścić go w miejscach, w których będzie czytany przez użytkowników, ale i też, które będzie odpowiednio dobre dla linkuildingu. Dzięki temu poświęcając odrobinę więcej czasu na przygotowanie takich wpisów, możemy zarówno promować swoją markę, jak i podnosić pozycję strony www. Rozwiązanie to jest szczególnie polecane osobom, które promują własną markę oraz stronę internetową i robią to osobno.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here