Czego nie może zabraknąć w sklepie internetowym, jeśli jego właściciel liczy na zaufanie swoich klientów? Elementem nieodzownym, bez względu na rodzaj sprzedawanych na odległość produktów, są bezpieczne i dostosowane do konkretnych towarów opakowania. To dzięki nim sprzedawane przedmioty docierają do swoich nabywców w stanie niepogorszonym, nawet jeśli adres dostawy jest znacznie oddalony od siedziby e-sklepu.
Sprzedaż na odległość wymaga od właściciela sklepu nie tylko doskonałej znajomości własnej branży, ale również wiedzy na temat dostępnych na rynku akcesoriów do pakowania. Dzięki nim możliwe staje się bezpieczne wysyłanie nawet bardzo kruchych i podatnych na uszkodzenia przedmiotów. Osoby, które potrafią to wykorzystać, mogą skutecznie działać w branży e-commerce i rzadko mają problemy z reklamacjami klientów z powodu uszkodzeń produktów w trakcie transportu.
Jakie opakowania są dostępne na rynku?
Wśród akcesoriów do pakowania nie brakuje różnorodnych produktów, które z łatwością sprostają zróżnicowanym potrzebom. Najpopularniejsze i najczęściej stosowane są kartony tekturowe. Dostępne w różnych rozmiarach oraz kształtach pozwalają na pakowanie wielu dostępnych w sprzedaży internetowej przedmiotów. W ten sposób zabezpieczane na czas transportu są między innymi ubrania, książki, artykuły spożywcze, elektronika i wiele innych. W zależności od tego, jaki towar znajdzie się w paczce, konieczne może być wykorzystanie dodatkowych akcesoriów opakowaniowych.
Dodatkowa ochrona jest potrzebna w przypadku towarów szczególnie wrażliwych. Zazwyczaj jest to materiał, którym można owinąć produkt, dzięki czemu zyskuje lepszą amortyzację. Do owijania służy między innymi folia bąbelkowa chętnie stosowana również jako wypełniacz do paczek. Wśród innych wypełniaczy dostępnych w asortymencie hurtowni E-hurtownia-opakowan.pl znajdziemy między innymi: maty bąbelkowe, poduszki powietrzne, skropak oraz wypełniacze ozdobne.
Warto pamiętać, że poza kartonami tekturowymi sprzedawcy internetowi mają do dyspozycji także inne, bezpieczne opakowania. Należy tu wymienić cechujące się dużą odpornością na ściskanie koperty bąbelkowe. Te rodzaj opakowania doskonale sprawdza się do zabezpieczania niedużych i delikatnych przedmiotów. Natomiast do przesyłania wielkoformatowych wydruków najlepiej wykorzystać tuby kartonowe.
Inna rola materiałów opakowaniowych
Poza ochroną towaru przed uszkodzeniem, opakowania pełnią jeszcze jedną ważną rolę. Można je wykorzystać jako nośnik informacji reklamowej. To doskonały, choć nieco zapomniany sposób na budowanie dobrych, trwałych relacji z klientem. Nadruk z przekazem zazwyczaj umieszcza się na opakowaniu tekturowym. Jego treść może być różna i zależna od potrzeb sprzedającego. To może być zarówno adres strony internetowej, jak i motto reklamowe, czy dane teleadresowe firmy. Warto zwrócić uwagę na moc takiego przekazu. Będzie on widoczny nie tylko dla odbiorcy docelowego, ale również dla każdego, kto pośredniczy w dostarczeniu przesyłki.
Sposób pakowania przesyłek wpływa istotnie nie tylko na bezpieczeństwo towarów, ale również na relacje z klientami. Dbając o odpowiednie standardy w tym zakresie, zwiększamy swoje szanse na odniesienie sukcesu w branży e-commerce.