Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach a korzyści dla firmy

Dziś samo posiadanie strony internetowej to za mało. Aby osiągnąć sukces w biznesie online strona musi generować odpowiednio wysoki ruch. Innym słowy, użytkownicy muszą stronę odwiedzać. Wcześniej jednak muszą się o niej dowiedzieć. Głównym miejscem, w którym poszukują oni informacji o firmach, produktach i usługach jest wyszukiwarka. Dlatego tak ważne jest osiąganie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. W tym celu strona musi być pozycjonowania. Jakie zatem konkretne korzyści przynosi pozycjonowanie strony internetowej?

Zwiększenie ruchu i sprzedaży na stronie

Główną korzyścią jaką daje pozycjonowanie stron internetowych jest zwiększenie ruchu i sprzedaży. Większy ruch na stronie bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż, a tym samym na większe zyski. Jak wspomniano, użytkownicy poszukują informacji przede wszystkim poprzez wyszukiwarkę. Wysokie pozycyjne w wynikach wyszukiwania pozwalają dotrzeć do tych potencjalnych klientów, którzy wcześniej nawet nie słyszeli o danej firmie. Jest to zatem skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów.

Zwiększenie zaufania do firmy

Pozycjonowanie, które realizuje agencja SEO, SEO freelancer lub specjalista wpływa także na wzrost zaufania do firmy wśród użytkowników, a tym samym wśród potencjalnych klientów. Trzeba bowiem wiedzieć, że użytkownicy internetu ufają Google i wynikom wyszukiwania tej wyszukiwarki. Innymi słowy, istnieje powszechne przekonanie, że te strony, które znajdują się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są firmami godnymi zaufania. To bezpośrednio przekłada się na to, iż użytkownicy częściej klikają właśnie w linki na wysokich pozycjach i na tych stronach dokonują zakupu.

Budowa świadomości marki

Mówiąc o korzyściach dla firmy wynikających z pozycjonowania strony nie można zapomnieć o budowaniu świadomości marki. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na to, że potencjalni klienci zaczynają kojarzyć i zapamiętywać markę. Nawet jeśli nie klikną w link za pierwszym razem to nazwa marki będzie coraz bardziej zapamiętywana. Fakt, że klienci kojarzą daną markę wpływa w późniejszych czasie na to, że chętniej decydują się na zakup właśnie jej produktów. Szerzej na temat pozycjonowania i innych form marketingu internetowego pisze na swoim blogu Mama Marketing.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here