Co pierwsze wizja czy misja?
Co pierwsze wizja czy misja?

W biznesie, wizja i misja to dwa kluczowe elementy strategii firmy. Wizja opisuje idealny stan, do którego firma chce dążyć w przyszłości, natomiast misja określa cel działalności firmy oraz sposób osiągania go. Oba te elementy są ważne dla kierowania firmą na właściwy tor rozwoju i realizacji założonych celów.

Co to jest wizja i jak ją określić?

Co to jest wizja i jak ją określić?

W świecie biznesu, jednym z kluczowych elementów sukcesu każdej firmy jest jej wizja. Wizja ta stanowi swoisty plan działania na przyszłość – wyznacza cele do osiągnięcia oraz drogę prowadzącą do ich realizacji. Jednakże, aby móc skutecznie pracować nad strategią firmy należy najpierw dokładnie określić czym właściwie jest wizja.

Zarówno misję jak i wizję powinno się traktować jako fundamenty przedsiębiorstwa – pierwsze kroki ku jego rozwoju. Misją nazywamy cel podstawowy danego biznesu czyli co firma robi lub będzie robiła dla klienta a także społeczeństwa (np.: oferowanie najlepszej jakości produktów). Z kolei, oprócz tego definiujemy również tzw „big picture” czyli ogólniejszy obraz naszego pomysłu/planu/stworzenia danej marki – mowa tutaj o samej definicji słowa „wzrok”.

Warto tu wspomnieć że niektórzy ludzie mają tendencje mylenia obydwóch pojęć: misji oraz wzroku firmy jednak te dwa terminy są zupełne inaczej ukształtowane.

Aby poprawić swój marketing warto działać według kilku prostych punktów:

1) Określona granica czasowa

Jeżeli chodzi o ustalanie wieloletnich planów warto zastanowić się nad czasem, który jest nam potrzebny do realizacji postawionych celów. Często wizja firmy to określony obraz na przyszłość 5-10 lat lub nawet więcej.

2) Konkretne cele

Wizja powinna precyzyjnie definiować konkretne cele, które firma chce osiągnąć w danym przedziale czasu.

3) Przejrzyste i proste podejście

Dobrze skonstruowana wizja musi być łatwa do zrozumienia dla każdego pracownika – od szefa po kierowników czy innych specjalistów.

4) Dopasowanie do strategii firmy

Ostatecznie cała nasza misją oraz wzrokiem biznesu powinno uwidaczniać się też dopasowanie odpowiedniej strategii działania danej marki – nie możemy zapominać że bez tego właśnie elementu nic nie ma sens ustanawiać co najwyżej samozachwyt ale praktycznego wykorzystywania taki słowo jak „misja” będzie niewiele wart!

Podsumowując: Warto pamiętać, że podczas tworzenia swojej własnej „wielkiej idei” należy przeanalizować wiele aspektó i zagadnień dotyczących całego projektowania pomysłu a także jego dalszego rozwoju.
Określenie zarówno misji jak i wizerunkowej struktury firmowej może stanowi furtkę otwartą ku sukcesowi i rozwojowi danego przedsiębiorstwa.

Wezwanie do działania: Zastanów się, co jest dla Ciebie ważniejsze – wizja czy misja? Aby dowiedzieć się więcej na temat polskiej kultury i tradycji, odwiedź stronę https://www.polskidom.com.pl/.

Link tag HTML: https://www.polskidom.com.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here